14 Şubat 2016 Pazar

Yanınızda not defteri taşır mısınız?



Küçüklüğümden beri hafızama çok güvenirim. Özellikle yön ve yer hafızama. Çok ilginç değil mi; hafıza deyince aklımıza zeka gelmekte çoğu zaman. Hafızası kuvvetli olan insanların zeki olduğunu düşünürüz. Bir açıdan doğrudur ama genelleme yapak insanı yanıltır. Çünkü benim yön ve yer hafızam kuvvetli ama kişi hafızam o kadar kuvvetli değildir. Mesela üniversite yıllarımı çok hatırlamam ama o yıllarda gittiğim evleri, yerleri, dükkanları, hemen hatırlarım sanki dün gitmiş gibi.
Okul yıllarımda, Richard Bach' ın bir kitabını okurken gece yatağının hemen ucunda not defteri ile uyuduğunu okumuştum. Ne gereksiz diye düşündüm. Sabah kalkınca ben hatırlarım, niye hatırlamayayım ki diye düşünürdüm.

Daha sonraları birçok yazar ve şairin hatta bilim adamlarının, küçük not defterleri ile dolaştığını öğrendim. 

Şimdilerde işler daha kolay, yanımızda milyonlarca kelimeyi yazacak hatta ses olarak ve hatta video olarak kaydedecek akıllı telefonlar mevcut.
Ama tüm bunlara rağmen kendime yanımda taşıyacağım küçük bir not defteri edinmem gerektiğine karar verdim. Neden mi? 
Geçenlerde yazdığım küçük hikayeleri birleştirip, onları bir kitap haline dönüştürme kararı aldım. Blogumda hikayeler yazarken de aklıma birçok hikaye geliyor daha sonrasında ise aklımdan geçirdiğim hikayelerin detaylarını tam olarak hatırlayamıyordum. Hele kitap yazma fikrinden sonra, çok fazla fikirler aklımda uçuşuyor ama daha sonrasında yeni fikirler eskilerini örtüyor ve hatırlamama izin vermiyordu.
Bu yüzden küçük bir not defteri edinmemin iyi olacağını düşündüm.

2 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

hafızamızın bir kısmına çok güvensek te not defteri eski yıllarda öğretmenlerimizin dediği gibi akıl defteri tutmak çok faydalı
yazdıklarını bakmadan hatırlasanda oraya yazmış olmanın faydası oluyor bence yazarkende tekrar ediliyor ya o büyük fayda sağlıyormuş..
bak iş arasında yazayım dedim kırk kere bölündüm cümleler düşük müşük idare et..
sevgiler..♥

Demli Hayat dedi ki...

Nilgün Komar evet not defteri değil benimkisi akıl defteri olacak. Ne kadar önemli olduğunu yeni anladım. Yuh diyorum kendime. 45 yaşıma geldim ve not defteri taşımanın önemli olduğunu yeni öğrendim.