Hooponopono - Hawaiili Şifacıların Sırrı

Ho'oponopono - Hawaiili Şifacıların Sırrı
Maria-Elisa Hurtada-Graciet
Dr.Luc Bodin




Araştırmaların beni, beni neredeyse acımasızca, geleneksel tıptan enerji tıbbına yöneltti. Sonra, enerji tıbbıyla elde edilen inkar edilemez sonuçların açıklamasını araştırırken, kuantum fiziği öğrenmeye başladım. Bu sırada, beynimdeki bütün uyarı ışıkları aynı anda yanıp sönmeye başlamıştı. Önceleri, Einstein ve birçokları tarafından ortaya konmalarının üstünden neredeyse bir yüzyıl geçtiği halde, yaşam ve evrene bakışımızı tamamen alt üst eden bu olağanüstü keşiflerin halkın büyük bir bölümüne ne kadar yabancı olduklarını fark ederek çok şaşırmıştım. Bunu bir yana bırakırsak, fiziğin ne kadar olağanüstü olduğunu ve hem felsefeye hem de ruhsallığa çok yakın olduğunu kavradım. Zihnin maddeye etki edebildiğini ve onu değiştirebildiğini, neredeyse keyfine göre dönüştürebildiğini gösteriyor; hatta bunu kanıtlıyor. Ayrıca, sicim kuramı Evrendeki her şeyin bağlı -daha doğrusui birbirine bağlı- olduğunu kusursuz bir biçimde açıklıyor.
Ho'oponopono'yu incelemeye ilk başladığımda, bu yaşam görüşünün doğru olduğunu ilk anda anladım. Yalnızca birbirimize bağlı olmakla kalmayıp aslında çevremizle ve Evren' le bir bütün oluşturduğumuzu göstererek Kuantum fiziği teorilerinin yerini alıyor ve onları genişletiyordu. İçimiz ve dışımız aslında birdi. Böyle ortaya konunca, yaşamımızın ve onu oluşturan irili ufaklı bütün olayların yaratıcıları olduğumuzu anlamak kolaylaşıyor. Düşüncelerimiz enerji sezgileri doğrultusunda, aynı zamanda olumsuz kalıplarına, sınırlayıcı inançlarına, hatalı anılarına, geçersiz korkularına bağlı olarak da kendine göre biçimlendiriyor ve böylece ışık ile gölgelerden oluşan bir dünya yaratıyordu.
Bütün bunlar teorikti ve aklımı muhteşem bir yaşam kavramıyla doldurmuşlardı... Çok şanslıydım ki Ho'oponopono ayaklarımı yeniden yere bastırmıştı. Onun sayesinde , teori uygulama haline gelmişti ve giderek yaşamdaki olayları yeni bir gözle görmeye başlamıştım.
Dr.Luc Bodin, Önsöz'den bir pasaj.

Yorumlar